OwnersDirect uses cookies to improve your site experience. Learn more. By continuing, you consent to our use of cookies.
OwnersDirect uses cookies to improve your site experience. Learn more. By continuing, you consent to our use of cookies.
check navigate-up navigate-left navigate-right expand mail svg-lightning svg-24hr svg-house svg-sleeps svg-bedrooms svg-bathrooms svg-stay svg-toilet calendar svg-report-flag

Summer Sun Offer - Stunning Apartment Overlooking Beautiful Pool and Gardens

Overview

Property

Updated: 15-Nov-2016
Apartment in Puerto del Carmen, Lanzarote, Canary Islands - The Apartment Is In A Fantastic Prime Location, There Is A Spa Shop Just Outside The Main Reception

This striking 1 bedroom apartment is located in the "Atalaya complex" in Puerto Del Carmen, offering an enviable central location. This tranquil and picturesque complex is very close to all amenities and within easy walking distance approximately 200 metres or a few minutes walk to all shops, bars, Casino, restaurants and beach. From the private terrace there are stunning views of the pool and tendered gardens. The apartment is beautifully decorated and furnished throughout. The apartment is in a fantastic prime location, there is a Spa shop just outside the main reception for all of your essentials. Dining out couldn't be easier with different restaurants, Indian, Chinese, Mexican, fish, traditional Canarian & steak house, all within just a few minutes walk from the apartment. For those who like a flutter there is also a Casino and the restaurant within the same area as well as many bars. "Plus Car hire" company is located just down the street approximately 200m from the complex, the service and rates are very good. Car parking spaces are available just outside the main reception. We have always hired our car from them and never had any issues.

More Details
  • Sleeps 4
  • 1 Bedroom
  • 1 Bathroom
  • Garden
  • Swimming pool
  • Wheelchair access
  • Bookable online

Top Traveller Review

About the Owner

Call Owner
Speaks English

10 Reviews

3.8
based on 10 holidaymaker reviews

3

spotless apartment grounds kept very tidy

  • 3 of 5

Ideal location very central for shops and restaurants also the beach and attractions such as the zoo/water park great day out. also good transport links for getting about to other parts of the island.nice touch having a starter pack milk water etc biscuits very welcome.

  • Review Submitted: Nov 13, 2016
  • Date of Stay: Oct 2016
  • Source: Owners Direct, from HomeAway
Did you find this review helpful?
0 0
3

Lovely apartment

  • 3 of 5

The apartment was lovely everything you needed was there. The pool area was nice to. Most off the beds around the pool were broken and need replacing. My only real complaint about the place was a couple who lived there who were very nosey and wanted to know everyone's business. Apart from them we had a lovey time.

Once again Christine thank you for letting us use your apartment.

  • Review Submitted: Nov 6, 2016
  • Date of Stay: Sep 2016
  • Source: Owners Direct, from HomeAway
Owner's Response: I'm Glad you had a lovely time and will look into the problem with the sun beds as I know some of them were replaced this year
Did you find this review helpful?
0 0
4

Everything you could hope for in an apartment

  • 4 of 5

My friend and I stayed at the Atalaya Apartments and it was everything it said in the reviews. Less than 5 minutes stroll down to the beach, shops and restaurants, Great with someone with mobility problems. We would definitely go back as the complex was very quiet. The only thing that I would have liked would have been a handrail at the steps leading up to the apartment (11 steps) which when you are a female pulling a case was quite difficult and possibility a working light outside the apartment for night time but that is a personal preference. All in all I woud rate the apartment very highly and would definitely return Dave was there to meet us with the keys and he was very helpful Great place for a relaxing holiday and the verandah was an excellent size for having a small refreshment

  • Review Submitted: Oct 28, 2016
  • Date of Stay: Oct 2016
  • Source: Owners Direct, from HomeAway
Did you find this review helpful?
0 0
4

A great apt in an excellent location.

  • 4 of 5

We just fell in love with the apartment and the Atalaya complex on arrival. The apt had all we needed for just a short stay to allow us to wind down for a week before returning home in the run up to Christmas. It was surprisingly spacious, had an excellent bedroom with a very comfortable bed and well located with a balcony looking down across the length of the pool area.

The bathroom had a good shower over the bath and to our surprise the water never ran cold. The bathroom wasn't cramped like one would expect with a one bed apt and there was a good supply of towels to keep us satisfied for the week. Beach towels were supplied, plus there was a safe in the bedroom.

The kitchen had all we needed and the living area was very welcoming with great seating. There was a flat screen TV, which we didn't use, so we can't be sure what channelling it had. We spent most of our evenings on the balcony enjoying a few well deserved aperitifs soaking up the ambience of the wonderful Atalaya complex.

The biggest upside of this apartment is exactly where it is situated. It is in the Atalaya complex, which is just perfectly located a short five minute walk from the "main drag". So you have the added benefits of it being in a quiet secluded spot, but within easy distance of all the superb pubs, clubs, cocktail bars and eateries that Puerto del Carmen has to offer.

Overall the apt was just to the standard I would expect and in some areas exceeded that.

If I had a criticism and taking into account we thought this apt was very reasonably priced; we would have been prepared to pay that extra premium to have the use of wifi and a washing machine within the apartment.

All in all, based on the how much we paid for the apartment for the week I would say a solid 8.5 out of 10.

  • Review Submitted: Oct 27, 2016
  • Date of Stay: Oct 2016
  • Source: Owners Direct, from HomeAway
Owner's Response: Hi Stephen thank you very much for your lovely comments I am pleased you had a relaxing holiday and you are welcome anytime. we have also been thinking of putting in wifi.
Did you find this review helpful?
0 0
2

NOT A TRUE REVIEW OF THESE APAPTMENTS.

  • 2 of 5

AS I REPLIED TO A SURVEY BEFORE I WILL DO SO AGAIN IN THE HOPE THAT FUTURE CLIENTS OF OWENERS DIRECT WILL GET A TRUE PICTURE .SOME THINGS ON THE WEB SITE WERE TOTALLY MISLEADING THERE WAS NO 24 HOUR RECEPTION NO 24 HOUR SECURITY NO WIFI NO CLEANERS RESULTING IN CARRYING WASE DOWN THE STREET.AS STATED BEFORE OUR APARTMENT WAS PERFECT HOWEVER APARTMENTS ATALAYA APARTMENTS PUERTO DE CARMEN LANZAROTE COMPXEX LEFT A LOT TO BE DESIRED I HOPE THIS REVIEW WILL HELP FUTURE TRAVELERS .

  • Review Submitted: Oct 15, 2016
  • Date of Stay: Sep 2016
  • Source: Owners Direct, from HomeAway
Owner's Response: Hi Eamon, So sorry you feel disappointed with your holiday. As it is stated in the advertisement we don’t have Wi-Fi or 24 hour reception as all the apartments are privately owned and as for cleaners our cleaner does a deep clean for when you arrive and then comes again to do a linen change and clean as is stated so I’m not sure where you have got your information from but for the price I feel you are getting excellent value for your money. And lastly there are no bins on site as it attracts vermin and you have to walk by the litter bins to get to the main road and it’s easy to drop your litter off daily. Once again so sorry if you feel mislead but our advertisement is accurate.
Did you find this review helpful?
0 1
5

Awesome location, fantastic complex,

  • 5 of 5

Had a great week break in a beautifully clean and wonderfully located apartment. 50 yards from a large Spa and 200 yards from the sea front. The apartment complex is full of friendly people willing to answer any questions and give advice on the best eating places of which there are plenty to choose from. If you are looking for a beautiful 1 B/Room apartment and a lazy go with the flow holiday then this is the place to be.

  • Review Submitted: Sep 11, 2016
  • Date of Stay: Aug 2016
  • Source: Owners Direct, from HomeAway
Owner's Response: Hi Paul, Thank you for your review. we are glad you had a relaxing holiday and you enjoyed your stay
Did you find this review helpful?
1 0

Location

Activity and Interests

Coast/Beach:

All amenities are within easy walking distance approximately 200 metres or a few minutes walk to all shops, bars, restaurants and beach.

Travel:

Puerto del Carmen is only 10km from Arricife airport (10mins by Taxi) which means your holiday begins almost immediately you step off the plane. The main avienda has an excellent variety of restaurants& shops, beautiful beaches.

Distances:

The island’s small size approximately 37 miles long and 12 miles wide and reasonable road network, coupled with inexpensive car hire, makes touring the island a very attractive option, giving visitors complete freedom to tour the island at their

Further Details:

Lanzarote is situated only 70 miles from the African coast, which is why the island has such a fantastic all year round climate and is one of the most popular holiday destinations. Daytime temperatures range from approx 21°c in January to 29°c in August.

Most UK airports have flights to Arrecife including, Monarch, Thompson, Easy Jet, Ryan Air, Excel.

Once you have landed, we would recommend that you take a taxi directly to the resort. There is a taxi rank immediately outside the Arrivals Hall on the lower level of the airport and taxis are usually in plentiful supply. Almost all of the taxi drivers know where the resort is located. The single journey costs 8-12 Euros (with average luggage) and takes around 10 minutes.

The Atalaya apartments are situated just off the main beach promenade (Av de la Playa) opposite the Gran Casino. Take the Street called (Calle Pedro Barba) and the complex is approximately 200m up the street on the left.

Prices and Availability

Rental rates

Convert Currency
Rental Period Minimum Price Additional Nights Weekend Night Weekly Monthly Event Price
 
Rate 7
10 Sep 2016 - 11 Dec 2016
7 night minimum stay
£250
for 7 nights
£250
 
 
Rate 8
12 Dec 2016 - 15 Jan 2017
7 night minimum stay
£275
for 7 nights
£275
 

Additional pricing information

Fees No additional mandatory fees

Booking Notes:
A 30% deposit will be required, and final payment will be required 8 weeks prior to departure.

Changeover Day:
Flexible

Owner's Cancellation Policy

100% refund for cancellations more than 30 days before check-in date.
Enter dates for accurate pricing
Avg/night
Enquire Now Enquire Now

Facilities

Property Type

  • apartment

General

  • Air Conditioning
  • Ceiling Fans
  • Iron & Board
  • Living Room ...

Kitchen

  • Freezer
  • Kitchen ...
  • Microwave
  • Oven
  • Refrigerator
  • Hob

Entertainment

  • Satellite / Cable
  • Television

Pool / Spa

  • Communal Pool

Suitability

  • children welcome
  • suitable for elderly or infirm
  • wheelchair accessible

Location Type

  • beach
  • resort

Bathrooms

  • Bathroom 1 - Toilet, Bath (no shower), Shower Enclosure
  • Bathroom with Bath, Shower and WC.

Bedrooms

  • 1 Bedroom, Sleeps 4
  • Bedroom 1
  • Description of sleeping capacity: Sleeps 4 (1 Bedroom) Notes on bedrooms: Double bedroom has twin leather beds and dark wood side tables along with fitted wardrobes.

Outside

  • Golf ...
  • Garden

Notes:

  • Cleaning / Towels / Linen / Maid service: Towels and linen are provided and weekly cleaning service is included.

Partner Offers

Partner Offers

 
Portable wifi hotspot