OwnersDirect uses cookies to improve your site experience. Learn more. By continuing, you consent to our use of cookies.
OwnersDirect uses cookies to improve your site experience. Learn more. By continuing, you consent to our use of cookies.
check navigate-up navigate-left navigate-right expand mail svg-lightning svg-24hr svg-house svg-sleeps svg-bedrooms svg-bathrooms svg-stay svg-toilet calendar svg-report-flag

Detached Front Line Villa, Sea Views, 5 Minute Walk To Arenal Beach FREE WIFI



Updated: 26-Oct-2016
Villa in Arenal d'en Castell, Menorca - Walking Distances (Minutes) (New Water Park 10-15) (Arenal Beach, 5) (Bars Restaurants 10-15)

Newly built detached villa finished in 2008. WIFI. Front Line. Quiet Cul-de-sac location. Fully air conditioned. Gardens with lawns all around, sunbathing terraces, covered terraces for dinning outside. Inside, open plan with three bedrooms. Driveway. Short drive to Son Parc Golf course and situated along the north coast of Menorca almost half way along. All local amenities within walking distance.


  • Sleeps 6
  • 3 Bedrooms
  • 2 Bathrooms
  • Parking
  • Garden
  • Swimming pool
  • Barbecue
  • Internet
  • Dish washer
  • Washing machine
  • Towels provided
  • Linens provided
  • Wheelchair access

Top Traveller Review

About the Owner

Speaks English, Spanish, Italian

Guestbook comments from the owner

Hi Natalie,

Just a short note to say how much we enjoyed our stay in Casa de Toro. The villa is fitted out to a beautiful standard and Lesley and the team keep it so well maintained. Thanks so much.

Hi Natalie

Just to say how we have thoroughly enjoyed our holiday at the villa. It met all our expectations and more. It was beautiful and in a lovely resort.

Thanks again

Colin and Gill
Apr 2012
  • 1 of 1

11 Reviews

based on 11 holidaymaker reviews


Lovely Villa

  • 5 of 5

Lovely villa, clean and well equipped in a quite location but close to beach and plenty of nice restaurants. Ideally situated for a relaxing break not too far from the airport. We have booked again for this June( this will be our 3rd stay ) and would not hesitate to book again. R & T Basford Nottingham

  • Review Submitted: May 3, 2016
  • Date of Stay: Sep 2015
  • Source: Owners Direct, from HomeAway
Did you find this review helpful?
0 0


  • 5 of 5

After a GREAT DEAL of research, we decided to book this beautiful villa in Arenal d'en Castell. It's always a worry for me booking holidays - is the owner legitimate? Will the photos do the villa justice? Natalie (the owner) put my mind at rest straight away as she couldn't have been more helpful and never seemed to mind the odd phone call now and again to clarify and confirm things.

The villa itself was stunning! Perfectly situated down a little close. 2 mins walk from the local Spa and 5mins from the beach. The property was clean, quiet and well maintained. The beds were comfy and it had all the facilities we needed. Plenty of DVDs for the kids to choose from and a box on the patio containing pool floats and toys.

We spent most evenings eating in the outside dining area - the new BBQ was a perfect addition! The restaurants down by the beach were all child friendly. La Paella was a great hit with the kids with such a vast menu choice! Our personal favourite was Alcalde - great food, great cocktails and even a kids play area to keep them entertained.

The beach itself was stunning! A new walkway stretching the entirity of the bay making it so much more convenient for buggies! We never had a problem getting two beds and an umbrella. The sea was a millpond the entire 10 days we were there - no waves lapping the beach which was perfect for little ones.

We had a day out in Mahon where we went on a glass bottomed boat trip and a day out in Fornells. On both occasions, the coaches that picked us up were on time. The bus stop is only a short walk from the villa.

We had a WONDERFUL holiday and would highly recommend this property. My sister has subsequently booked her family holiday for this summer. We will definitely return!

  • Review Submitted: Apr 16, 2016
  • Date of Stay: Aug 2015
  • Source: Owners Direct, from HomeAway
Did you find this review helpful?
0 0

Marvellous Villa

  • 5 of 5

Having stayed in Arenal in private Villas and apartments (possibly 20 times over the years) we have found this Villa to be up there with the very best.

It is ideally situated in a very quiet location and just a short walk to the beach, Restaurants, bars and Supermarkets.

The Villa itself has everything needed to make for a perfect Holiday. The quality of all the furnishings and equipment is so much higher than the usual local "Menorcan" standard. The pool is in the Sun all day long with plenty of room around it for Sun worshiping, and there is also a covered veranda for those times when you need to cool off a bit. We have had many an enjoyable evening sat outside at the table enjoying the balmy weather, playing games and having the odd tipple or two.

The Villa is always spotlessly clean and is a real home from home and we would have no hesitation in recommending it to anyone. So much so, we have booked our forth stay for 2016.

Paul Bell

  • Review Submitted: Apr 16, 2016
  • Date of Stay: Sep 2015
  • Source: Owners Direct, from HomeAway
Did you find this review helpful?
0 0

Amazing Villa in lovely location

  • 5 of 5

Lovely villa, perfect for families looking to get some decent sun and a relaxing atmosphere.. Swimming pool is maintained well, extremely refreshing and a perfect size..

The villa was air conditioned throughout which was great as we trying to sleep in the heat is horrible..

The villa was clean throughout, found no problems..

Would recommend this for families to have a great relaxing holiday in the sun, also the scenery is beautiful around where the villa is located..

  • Review Submitted: Apr 15, 2016
  • Date of Stay: Oct 2015
  • Source: Owners Direct, from HomeAway
Did you find this review helpful?
0 0


  • 3 of 5

We were all very excited for our week at casa de toro, the pictures on the website made the villa look out of this world, just what we were looking for! We decided to pay more for what we thought would be the best, how wrong we were! I have to say the villa is in an excellent spot, great sea views and the pool is beautiful, it just didn't live up to our expectations cleanliness wise. Hair on the floors throughout the villa, the bathrooms had that 'well used look' about them and the less said about the barbecue the better! All this was made worse by the fact that we actually followed the owner into the villa, her having just stayed for 3 weeks. I could go on, I just feel for the amount we spent, this villa should be absolutely spotless, and it was far from that!

  • Review Submitted: Feb 21, 2016
  • Date of Stay: Jul 2015
  • Source: Owners Direct, from HomeAway
Owner's Response: I am very sorry that you arrived to the villa and did not find that it had been cleaned properly. I did explain to you at the time that it was only a shame that you had failed to even attempt to contact us so that we could sort out the issue. We take extreme pride in the villa and want everyone that stays there to have a wonderful holiday and so always do our best to ensure this wherever possible. I was a little confused why you had waited until you returned from your holiday to contact me because we simply were not given a chance to sort out the issue and so I feel this was completely out of our control. You mentioned that you had not contacted me because you assumed we would have been on our long flight home however as Im sure you are aware the flight to the UK is only two hours and you knew that we had a late return flight so as I said before to you when you first made us aware, I am sorry that we were not given any opportunity to sort the issue out immediately. Issues do arise from time to time and we move heaven and earth to rectify as quickly as heavenly possible. We had not received any complaints about the cleanliness of the villa before so again as I have already said in previous emails to you I apologise for your inconvenience and am sad we were not given the chance to sort out the issue.
Did you find this review helpful?
3 1

Outstanding Accomodation

  • 5 of 5

The accommodation was everything we hoped for . It was spacious , clean , comfortable and of the highest quality. The pool was brilliant and our 7 month old grandson loved it .

It was only a short walk to the beach and local restaurants . There was also

a small supermarket nearby.

  • Review Submitted: Feb 15, 2016
  • Date of Stay: Jun 2015
  • Source: Owners Direct, from HomeAway
Did you find this review helpful?
0 0


Activity and Interests

Car: not necessary


4 minute walk to the bay of Arenal Den Castel.

The bay of Arenal Den Castel is one of the largest and possibly the most beautiful bay on the island of Menorca. Breath taking!!!!!


Car hire not essential!

mahon airport 20-25 minutes drive.


Main Bars and Restaurants at the top of the bay 15 minute walk

NEW WATER PARK at Marina Parc Hotel 10-15 minute walk

Coves Noves Bars and Restaurants, Bouncy castles etc 10-15 minute walk (Next to the water Park.)


Rental rates

Convert Currency
Rental Period Minimum Price Additional Nights Weekend Night Weekly Monthly Event Price
Rate 7
3 Oct 2016 - 4 Nov 2016
7 night minimum stay
for 7 nights
April 2017
31 Mar 2017 - 28 Apr 2017
7 night minimum stay
for 7 nights
May 2017
29 Apr 2017 - 26 May 2017
7 night minimum stay
for 7 nights
June 2017
27 May 2017 - 16 Jun 2017
7 night minimum stay
for 7 nights
June/July 2017
17 Jun 2017 - 7 Jul 2017
7 night minimum stay
for 7 nights
July 2017
8 Jul 2017 - 21 Jul 2017
7 night minimum stay
for 7 nights
July/August 2017
22 Jul 2017 - 1 Sep 2017
7 night minimum stay
for 7 nights
September 2017
2 Sep 2017 - 9 Sep 2017
7 night minimum stay
for 7 nights
10 Sep 2017 - 30 Sep 2017
7 night minimum stay
for 7 nights
October 2017
1 Oct 2017 - 30 Nov 2017
7 night minimum stay
for 7 nights

Additional pricing information

Fees No additional mandatory fees

Booking Notes:
Booking is confirmed with a 30% deposit.
Balance payable 8 weeks prior to departure.
Security deposit £300 (Not Cashed and returned after your stay)
We have terms and conditions and a booking form to complete. Upon receiving a booking deposit you will receive confirmation of booking.
Upon balance payment you will receive a receipt and house guide containing all relevant information for your stay including the key code etc.

Changeover Day:
Changeover days are flexible as long as there remains at least 7 nights either end of your stay otherwise a supplement will need to be added.
You can access the villa from 3pm on your day of arrival and departure vacation is 10 am.

Notes on prices:
Only a few remaining dates for 2015
Special offers and discounts have been added to all remaining dates for 2015.

30% of the rental total is required to confirm a booking.
Balances are due 8 weeks prior to your holiday.

Owner's Cancellation Policy

Please ask the owner or check their rental agreement when booking the property.
Enter dates for accurate pricing
Total amount
Enquire Now
Updated: 26-Oct-2016
Available arrival


Property Type

  • villa


  • Family
  • Romantic


  • Air Conditioning
  • Hair Dryer
  • Internet ...
  • Iron & Board
  • Linens Provided
  • Living Room ...
  • Parking
  • Towels Provided ...
  • Washing Machine


  • Coffee Maker
  • Dishes & Utensils
  • Dishwasher
  • Freezer
  • Kitchen ...
  • Microwave
  • Oven
  • Refrigerator
  • Hob ...
  • Toaster


  • Dining
  • Dining Area


  • Books
  • DVD Player ...
  • Stereo
  • Television ...
  • Video Library ...

Pool / Spa

  • Private Pool ...


  • children welcome ...
  • non smoking only ...
  • pets not allowed
  • suitable for elderly or infirm
  • wheelchair accessible ...

Location Type

  • resort
  • waterfront


  • bay
  • forests
  • playground
  • water parks

Leisure Activities

  • horse riding
  • scenic drives
  • walking

Local Services & Businesses

  • ATM/bank
  • groceries
  • medical services


  • Shower room 1 - Shower Enclosure
  • Bathroom 1 - Toilet, Bath with Shower, Shower Enclosure
  • One en-suite bathroom to the master with full bath and over head shower (Enclosure) One bathroom downstairs with walk in shower Enclosure


  • 3 Bedrooms, Sleeps 6
  • Bedroom 1 - 1 Extra Lg. Double Bed
  • Bedroom 3 - 1 Large Double Bed
  • Bedroom 2 - 2 Single Bed
  • Description of sleeping capacity: Sleeps 6 (3 Bedrooms) Notes on bedrooms: Bedroom 1 with super king size bed Bedroom 2 with King size bed Bedroom 3 with two single beds Memory foam mattresses on all beds Two Baby Cots available for use


  • Balcony
  • Terrace
  • Golf ...
  • Garden
  • Barbecue ...
  • Veranda


  • Self-catering

Learn more about this holiday rental at the owner's website


  • Notes on accommodation: The villa will easily accommodate 6 guests. Children benefit from lawned garden areas and the pool is easily seen from the living room and kitchen window so good for surveillance of the little ones. There is a little supermarket 2 minute walk away and then a larger one 10-15 minute walk away. The new water Park at Marina Parc is due for completion 2012 may time and is only a short walk from the house. There are two travel cots at the house for guests to use and a small welcome pack is provided with non perishable items such as long life milk, tea, coffee, water, toilet rolls etc so you can have a cuppa even if you arrive late. There is a key safe at the house so you can use the key code to access the house keys anytime you arrive. Linen and towels are included in the rental of the property. The property will have an interim clean for stays over 10 nights. Outside: For people with restricted mobility the house is reasonably good as you can comfortably spend the holiday downstairs and outside there is gardens all around the house as it is detached and sits in the middle of it's plot. The larger portion of its land is at the back and overlooks the headland and sea. The pool and sunbathing terraces, grassed areas are at the back. At the front there is a drive way and another lawned area. The pool is 8 by 4 Meters and has roman steps leading into it. There are gates at the front of the house and a typical Menorcan stone wall surrounds its land. The terraces and drive etc is all on the same level (No steps). Cleaning / Towels / Linen / Maid service: Linen and towels are included in the rental of the property. The property will have an interim clean for stays over 10 nights. Other: BBQ area, purpose built.

Partner Offers

Partner Offers

Portable wifi hotspot