OwnersDirect uses cookies to improve your site experience. Learn more. By continuing, you consent to our use of cookies.
OwnersDirect uses cookies to improve your site experience. Learn more. By continuing, you consent to our use of cookies.
Verified Review icon check navigate-up navigate-left navigate-right expand mail svg-lightning svg-24hr svg-house svg-sleeps svg-bedrooms svg-bathrooms svg-stay svg-toilet calendar svg-report-flag pet-dog svg-multiunit Default Owner Icon heart-filled
Book Online or call HomeAway Booking Assistance +44-800-085-3815
Book Online or call HomeAway Booking Assistance +44-800-085-3815

Sea Front Located Apartment Near Arenal Beach

People6
Bedrooms 2
Bathrooms1
Property type apartment
Minimum Stay 2 nights
Popular Features
  • Washing Machine
  • Parking

Overview

About the property

Apartment in Arenal, Javea, Costa Blanca North, Spain - Ground Floor Apartment In Secure Grounds, 10 Minutes Walk To The Beach

This ground floor 2 bedroom apartment is located just 10 minutes walk from the sandy beach of the Arenal and has secure parking facilities. The Mediterranean is just across the road and bars/restaurants are just a short walk away. This apartment has 2 bedrooms, lounge a well equipped modern kitchen and dining room incorporated in the large glazed balcony. The complex is secure with electronic gates.


Owner
Owner
Member since: 2009
Speaks English, Spanish
Calendar last updated:
23 August, 2017

About The Owner

I live in England with my wife. We both work full time, but get out to Spain as often as time restraints allow us. Well who knows, if we win the lottery we'll be out there all the time. But at the moment work pays to get out there.

The Owner purchased this apartment in 2003

Why The Owner chose Javea

We purchased the first apartment in the early 80's on the Costa Blanca as it's accessable by car as well as by plane. We have grown so fond of Javea, within the family we now have 3 apartments and 1 bungalow. All are rented out on a regular basis. Javea is just over an hour away from 2 airports, with daily flights from most UK airports. As it's a little further away from the airports it's a little more exclusive and only has 3 small hotels in the area. Javea has a really friendly feel and is very popular with Spanish holiday home owners. We have a website running with details of the 4 properties we let so if you would like further information please email or call and well give you the web address.

Facilities

Accommodation and facilities for this holiday apartment in Bahía de Jávea in La Marina Alta

Property Type:
  • apartment
  • floor 0
Building Type:
  • building
Meals:
  • Self-catering
House Rules:
  • Check-in: 16:00 / Check-out: 10:30
  • Max. occupancy: 6
  • pets considered
  • children welcome
  • non smoking only
Location Type:
  • beach
  • near the sea
Theme:
  • Budget
  • Family
General:
  • Hair Dryer
  • Heating ...
  • Iron & Board
  • Linens Provided ...
  • Living Room ...
  • Parking ...
  • Towels Provided ...
  • Washing Machine
Kitchen:
  • Coffee Maker
  • Dishes & Utensils
  • Kitchen ...
  • Microwave
  • Oven ...
  • Pantry Items ...
  • Refrigerator
  • Hob ...
  • Toaster
Dining:
  • Child's Highchair
  • Dining ...
  • Dining Area
  • seating for 6 people
Bathrooms:
  • 1 Bathroom
  • Shower room 1 - Toilet , Shower Enclosure
  • Small shower-room with spacious shower.
Bedrooms:
  • 2 Bedrooms, Sleeps 6
  • Bedroom 2 - 1 Double Bed , 1 Single Bed , Triple sleeper (double with single above)
    Bedroom 1 - 1 Double Bed , Travel cot can be hired if required for £10 per week
  • Description of sleeping capacity: Sleeps 6 (2 Bedrooms) Notes on bedrooms: A 6th bed (camp bed) can be put in the glazed balcony area.
Entertainment:
  • Books ...
  • DVD Player
  • Music Library ...
  • Satellite / Cable ...
  • Stereo
  • Television
  • Video Games ...
  • Video Library ...
Outside:
  • Balcony ...
Suitability:
  • Long-term Renters Welcome
  • wheelchair accessible ...
Attractions:
  • bay
  • churches
  • restaurants
Local Services & Businesses:
  • ATM/bank
  • groceries
  • laundrette - serviced
  • medical services
Sports & Adventure Activities:
  • fishing
  • golf
  • jet skiing
  • mountain climbing
  • paragliding
  • diving
  • snorkelling
  • surfing
  • swimming
  • tennis
  • wind-surfing
Notes:
Notes on accommodation: Due to the apartment location it's ideal for families and those choosing not to hire a car. Well behaved pets can be accommodated. The following are also provided: Ironing board and iron, hairdryer, electronic safe, mobile gas fires, portable room fans. All lets are inclusive of electric. Cots, highchairs, bedguards and a camp bed can be provided if required. Outside: The property has a communal seating area at the front overlooking the Med. Cleaning / Towels / Linen / Maid service: The apartment is cleaned before guests arrive with linen and towels provided. Additional changes can be accomodated at an additional charge. Please provide your own beach towels.

Reviews

3.3/5 -
(7 traveller reviews)

14% Complete
57% Complete
0% Complete
0% Complete
28% Complete
Sea Front Located Apartment Near Arenal Beach
average rating of 3.2857144 based on 7 reviews
4

Excellent

  • 4 of 5

Had a lovely stay , it was a lovely apartment close to the beach and restaurants. Really impressed with how easy it was booking the property . I highly recommend it.

  • Review Submitted: Jul 24, 2017
  • Date of Stay: Jul 2017
  • Source: Owners Direct, from HomeAway
Did you find this review helpful?
0 0
4

If /when we go to Javea again we would use this apartment again .....subject to availability

  • 4 of 5

The ground floor apartment was adequately furnished and being January we had to use the calor gas fire for heating and for hot water . The apartment is in an ideal area for cafes /bars and restaurants and access to the beautiful surrounding areas , and the sea is across the road .We were able to park our vehicle within the car park of this block of apartments which was a real bonus .

  • Review Submitted: Jan 16, 2017
  • Date of Stay: Jan 2017
  • Source: Owners Direct, from HomeAway
Did you find this review helpful?
0 0
1

Below Average

  • 1 of 5

A shower where the hot water only works if you open the kitchen sink tap..... a balcony cluttered with stuff... an awful smell of mould everytime the wardrobes were open... a safe that was locked and couldn't be used.... even the spare blankets were curled into a ball and chucked in the wardrobe.... probably was too hard to fold them and make them presentable..... a carbon monoxide alarm that kept beeping for days due to low batteries......

No need to say that from the 100's of houses for rent in Javea... this is one I will not be renting again.

  • Review Submitted: Sep 6, 2016
  • Date of Stay: Aug 2016
  • Source: Owners Direct, from HomeAway
Owner's Response: Very sad that even though we have a 24 hour contact number back to us in the UK and a representative in the town the first we know about any issues with this rental is through a review. The hot water in the shower has not malfunctioned with previous renters or any since. The balcony 'stuff' consists of beach chairs and mats plus children's beach toys which are provided for the use of our guests. Here we also store the vacumn, ironing board, mop bucket and a fire for the winter months as they are out of the way and do not intrude on guests wardrobe space. The issues with the wardrobe, closed safe and replacement battery in the carbon monoxide alarm could have easily been rectified very quickly if we had been notified by our local representative. And the blankets are rolled up in the wardrobe rather than folded for ease of storage. All these issues could have been rectified very quickly had we/local representative been contacted.
Did you find this review helpful?
3 0
4

Tres bien placé

  • 4 of 5

L'appartement est bien placé, tout est faisable a pied ce qui est très agréable

La cuisine est bien équipé. L'eau chaude peut être difficile à utiliser mais on trouve le truc après 1 ou 2 jours

Je recommande

  • Review Submitted: Jul 24, 2017
  • Date of Stay: Jul 2017
  • Source: Homelidays, from HomeAway
Did you find this review helpful?
0 0
1

Location très décevante .

  • 1 of 5

L appartement est froid et humide avec une odeur de moisi . Les premiers jours pas d'eau chaude pour la douche .Propreté limite j'ai refait la vaisselle .Pas 2 verres semblables , ni 2 couteaux identiques, les poêles sont très abimées .A la fin du séjour le chauffe eau nous a lâché .Bref une location que je ne recommande pas .Heureusement la personne qui nous a remis les clefs et dont nous avions les coordonnées en cas de souci est très gentille et a tout fait pour que tous nos soucis soient au maximum allégés et je lui en suis vraiment très reconnaissante .Merci Marie Carmen

  • Review Submitted: Mar 19, 2017
  • Date of Stay: Mar 2017
  • Source: Abritel, from HomeAway
Owner's Response: We are very sorry for your inconvenience. As you were aware the apartment above had a burst water pipe the day before your arrival which leaked into our apartment causing the damp smell. We offered to move you to a larger apartment (at no cost to you) and at first we were told by Mari you would move but then informed you had decided to stay in the apartment. The insurance company visited quickly but nothing could be done until the apartment dried out. There is an adequate amount of cutlery and crockery / glasses but breakages occur so matching sets are not always available. If this was a problem Mari Carmen would have dealt with this issue. We were informed by Mari that the water heater was not working correctly but told she was arranging an engineer to attend. We feel we addressed all the issues that were noted to us and I am sorry it wasn't to your satisfaction. Nous sommes désolés pour vos inconvénients. Comme vous le saviez, l'appartement au-dessus avait un tuyau d'eau burst la veille de votre arrivée qui a fui dans notre appartement causant l'odeur humide. Nous avons proposé de vous déplacer à un plus grand appartement (sans frais pour vous) et au début, on nous a dit Mari vous déménagement, mais alors vous aviez décidé de rester dans.La compagnie d'assurance a visité rapidement mais rien n'a pu être fait jusqu'à ce que l'appartement ait séché. Il ya une quantité suffisante de couverts et de vaisselle / verres, mais des ruptures se produisent afin jeux assortis ne sont pas toujours disponibles. Si c'était un problème, Mari Carmen aurait réglé cette question. Nous avons été informés par Mari que le chauffe-eau ne fonctionnait pas correctement mais a dit qu'elle organisait un ingénieur pour y assister. Nous estimons avoir abordé toutes les questions qui nous ont été signalées et je regrette que ce ne soit pas votre satisfaction.
Did you find this review helpful?
0 0
5

A superb location and a very comfortable stay

  • 5 of 5

We booked this apartment for my sister and brother-in-law, as we live in Javea. They thoroughly enjoyed their break, were very comfortable in this apartment, and the location was absolutely perfect. It is within an easy walk to both the port and the sandy arenal with their many cafebars and restaurants.

  • Review Submitted: Oct 24, 2016
  • Date of Stay: Oct 2016
  • Source: HomeAway
Owner's Response: We're really pleased the apartment was ideal for your relatives and hope we will see them again in the future.
Did you find this review helpful?
1 0

Location

Nearest Airport
60 Miles
Alicante
Nearest Motorway
11 Miles
AP-7 - Bennisa
Nearest Beach
750 Metres
Platja de L'Arenal
Car: not necessary

Coast/Beach:

Sandy beach of Arenal: approx 10 minutes walk. Pebble/rock swimming: across the road. Port beach: approx 2 miles.

Travel:

Both Alicante and Valencia airports are approximately 60 miles from Javea and both have direct motorway links. Taxis and hire cars are available from the airport. Once in Javea a car is not a necessity.

Photos

Prices & Availability

Prices for this holiday apartment in Bahía de Jávea, Javea, Moraira and Denia Area

Rental Basis:
per property
Owner accepts payment in:
GBP
Convert Currency
Rental Period Minimum Price Additional Nights Weekend Night Weekly Monthly Event Price
 
Rate 3 2017
1 Aug 2017 - 31 Aug 2017
2 night minimum stay
£165
for 2 nights
From
£75
£390
 
 
Rate 4 2017
1 Sep 2017 - 30 Sep 2017
2 night minimum stay
£165
for 2 nights
From
£75
£290
 
 
Rate 5 2017/18
1 Oct 2017 - 31 May 2018
2 night minimum stay
£135
for 2 nights
From
£60
£215
 
 
Rate 1 2018
1 Jun 2018 - 30 Jun 2018
2 night minimum stay
£145
for 2 nights
From
£65
£290
 
 
Rate 2 2018
1 Jul 2018 - 31 Jul 2018
2 night minimum stay
£165
for 2 nights
From
£75
£340
 
 
Rate 3 2018
1 Aug 2018 - 31 Aug 2018
2 night minimum stay
£165
for 2 nights
From
£75
£390
 
 
Rate 4 2018
1 Sep 2018 - 30 Sep 2018
2 night minimum stay
£165
for 2 nights
From
£75
£290
 
 
Rate 5 2018/19
1 Oct 2018 - 31 May 2019
2 night minimum stay
£135
for 2 nights
From
£60
£215
 

Additional pricing information

Damage Deposit £200

Booking Notes:
Please contact by phone or email to confirm a booking.
We do take bookings for durations of less than 1 week, however a minimum charge will apply and does not include to basic welcome food pack. Please email for a quote.

Out of hours key collections will incur an additional charge.

Changeover Day:
Changeover days are flexible and unless otherwise requested start at 4pm and end at 10:30am.

Notes on prices:
Special reduced rates are available for long lets (6 weeks min) through the lower seasons starting from £100 per week.
Please contact us for details.

Owner's Cancellation Policy

  • 50% refund for cancellations more than 30 days before check-in date.
  • 100% refund for cancellations more than 60 days before check-in date.
Enquire Now
Available
Unavailable