OwnersDirect uses cookies to improve your site experience. Learn more. By continuing, you consent to our use of cookies.
OwnersDirect uses cookies to improve your site experience. Learn more. By continuing, you consent to our use of cookies.
Verified Review icon check navigate-up navigate-left navigate-right expand mail svg-lightning svg-24hr svg-house svg-sleeps svg-bedrooms svg-bathrooms svg-stay svg-toilet calendar svg-report-flag pet-dog svg-multiunit Default Owner Icon heart-filled
Book Online or call HomeAway Booking Assistance +44 (0) 800 917 5992
Book Online or call HomeAway Booking Assistance +44 (0) 800 917 5992

Villa Bahamas has Private Solar Heated Pool

People10
Bedrooms 4
Bathrooms3
Space 1,291 sq. ft.
Property type villa
Minimum Stay 3 - 14 nights
Popular Features
  • Barbecue
  • Washing Machine
  • Private Pool
  • Air Conditioning
  • Internet
  • Parking

Overview

About the property

Villa Bahamas is in Playa del Ingles in a quiet area but within minutes to all ameneties of the resort.

Villa Bahamas is a 4 bedroom villa with a private solar heated pool set in a quiet area of Playa del Ingles but within close proximity to all local amenities. Based on the edge of a larger complex (with it's own access), there is also a large lagoon style pool surrounded by beautiful lawned areas for your use. The villa boasts it's own private terrace with built in barbecue and plenty of sun-beds for catching that important tan.

The villa comprises of 4 bedrooms (2 Doubles with en-suite and 2 twin rooms with shared bathroom) and is situated in the centre of Playa Del Ingles and approximately 2-3 minutes walk to the Yumbo centre with its bars and restaurants.

The beach is located 15 minutes away by foot or if you prefer to take a taxi they are very cheap and easily available.

The villa Bahamas is suitable for families and couples as it is in a residencial área and there are noise limits at night.

More Details

Property Manager
Tracey Saunders
Member since: 2007
Speaks English
Calendar last updated:
14 August, 2017

Why Tracey Saunders chose Maspalomas

I had rented Villa Bahamas previously and liked the area. I did not need a car to travel around the resort as it was so central.

To my delight, the Villa came on the market and I was lucky enough to be in position to buy it and add it to my port folio.

Facilities

Accommodation and facilities for this holiday villa in Campo Internacional in Maspalomas

Property Type:
  • villa
Meals:
  • Self-catering
Floor Area:
  • 1291 sq. ft.
House Rules:
  • Check-in: 16:00
  • /
  • Check-out: 10:00
  • Max. occupancy: 10
  • Min. age of primary renter: 18
  • Parties/events not allowed
Location Type:
  • resort
General:
  • Air Conditioning ...
  • Hair Dryer
  • Internet ...
  • Iron & Board
  • Linens Provided
  • Living Room ...
  • Parking ...
  • Towels Provided ...
  • Washing Machine
Kitchen:
  • Coffee Maker
  • Dishes & Utensils
  • Dishwasher
  • Freezer
  • Kitchen ...
  • Microwave
  • Oven
  • Refrigerator
  • Hob
  • Toaster
Dining:
  • Child's Highchair
  • Dining Area
Bathrooms:
  • 3 Bathrooms
  • Shower room 1 - Shower Enclosure
    Shower room 2 - Shower Enclosure
    Shower room 3 - Shower Enclosure
  • The en-suite and separate bathrooms consist of a shower, toilet and sink.
Bedrooms:
  • 4 Bedrooms, Sleeps 10
  • Bedroom 1 - 1 Cot
  • Description of sleeping capacity: Sleeps 10 (4 Bedrooms) Notes on bedrooms: Bedroom 1 with double bed and en-suite. Bedroom 2, 3 and 4 are twin rooms with 2 shared bathrooms. All rooms have plenty of wardrobe and drawer space. Extra persons will sleep on the sofa beds provided in a separate room. Wifi available 25€ per week.
Entertainment:
  • DVD Player
  • Satellite / Cable ...
  • Television
Outside:
  • Balcony ...
  • Terrace
  • Barbecue
Suitability:
  • wheelchair accessible
Pool / Spa:
  • Communal Pool
  • Heated Pool
  • Private Pool ...
Attractions:
  • playground
  • recreation centre
  • restaurants
  • theme parks
  • water parks
Leisure Activities:
  • beachcombing
  • outlet shopping
  • walking
Local Services & Businesses:
  • ATM/bank
  • fitness centre
  • groceries
  • hospital
  • massage therapist
  • medical services
Sports & Adventure Activities:
  • cycling
  • golf
  • hiking
  • paragliding
  • snorkelling
  • surfing
  • swimming
  • tennis
  • water skiing
  • wind-surfing
Notes:
Notes on accommodation: Air conditioning can be pre-booked and the cost weekly would be 50 euros. We will also provide cots and highchairs free of charge. English Satellite TV and Wifi no extra charge. Swimming pool solar heated. Solar heating increases the temp by 5 degrees. Outside: The outside area has a barbeque area with a large table and chairs, sunbeds and mattress are also provided. The pool is solar heated and private and you also have use of the communal lagoon pool, which has a seperate children's pool. This villa is a non smoking property, smokers can use the outside terrace. Cleaning / Towels / Linen / Maid service: Towels and bedding are provided on arrival.

Reviews

Excellent! 4.4/5 -
(9 traveller reviews)

77% Complete
11% Complete
0% Complete
0% Complete
11% Complete
Villa Bahamas has Private Solar Heated Pool
average rating of 4.4444447 based on 9 reviews
5

Fantastic Holiday

  • 5 of 5

I booked this villa for a holiday for my parents, my husband, our 3 children and myself. We booked a transfer with Gary which we found fantastic as the driver knew exactly were to go.

Gary was waiting for us on our arrival, he did a fantastic Little welcome introduction for us as it was our first time in Gran Canaria, told us were to go and what to do. The villa was spotless, all amenities needed for a lovelly holiday, clean and very comfortable beds, we had some English tv channels which was lovelly as my mum loves to watch the tv. The outside area has a wonderfull heated swimming pool, were my kids spent most of their time as well as a comunial pool which has a lovely grassed area. The next morning he took us shopping to were the locals go and the came back to pick us to take us to villa with our shopping. Nothing was too much for him. We wanted to do some excursions so we just phoned Gary and he booked it for us as well as advising us on what to do.

You know that you really like were you are staying when you book your next holiday before you have even left the villa. Lol....

All in all absolutetly fantastic villa, staff and stay.

Thank you very much Gary for making us feel so welcome and cant wait to see you in June.

  • Review Submitted: Apr 30, 2017
  • Date of Stay: Mar 2017
  • Source: Owners Direct, from HomeAway
Did you find this review helpful?
1 0
4

Amazing holiday

  • 4 of 5

After a long and stress full journey via Madrid it was relief to arrive at the villa to find Gary waiting for us with the keys. He showed us around and how everything worked. We were very impressed by the overall attention to detail. Gary went above and beyond our expectations by taking us to supermarket for essentials. Nothing was much trouble and we had a fabulous family holiday.

Thank you Gary and team we will be back.

Andy and family

  • Review Submitted: Apr 29, 2017
  • Date of Stay: Mar 2017
  • Source: Owners Direct, from HomeAway
Owner's Response: Dear Andy, It was nice to meet you and your family and i am pleased you had a nice time.Hope you got the mobile phone back that i posted which you left.Look forward to seeing you in the future.
Did you find this review helpful?
0 0
5

SO GOOD WE CAME BACK!!

  • 5 of 5

We first stayed here in January and decided that we had to make a return visit because we enjoyed it so much. Myself, my family and friends have visited the area many times and stayed in lots of different places but this is the one we know we will use from now on because of the great accommodation, location and service.

Accommodation - both the inside of the villa and also the terrace area met out needs perfectly. Kitchen was well stocked with more than enough crockery etc. and all the equipment you would expect, bedrooms were all light and airy; spacious outdoor area with our own inviting pool, sunbeds, BBQ, dining and roof top area. An added bonus is that you are also able to use the beautiful communal pool on the complex.

Location - tennis courts on our doorstep, couple of small but well stocked supermarkets less that a 5 minute walk;15 minute stroll to the various centres which all offer a vast range of restaurants and bars to choose from.

Service - excellent and friendly service. Gary was there to greet us on our arrival and was always available to answer or respond to any queries throughout our stay - nothing seemed too much trouble for Gary and his team (last time we were there we asked for an additional hairdryer and one was provided promptly; this time we decided to venture out using public transport - Gary gave us information about bus routes etc. and was able to tell us about interesting places to visit).

Thank you again Gary for a fantastic holiday - WE WILL BE BACK!!

  • Review Submitted: Apr 29, 2017
  • Date of Stay: Apr 2017
  • Source: Owners Direct, from HomeAway
Owner's Response: Thankyou for taking the time to let us know about your stay at the villa and THANKYOU for leaving the villa in a clean condition when you left
Did you find this review helpful?
1 0
1

Dirty with continuous building works next door

  • 1 of 5

I have NEVER in my life stayed in a villa where we had a Dirty fridge, dirty and stained mattresses, mould on the sealants in the showers, hair in the drain plugs, dirty oven, dirty extractor fan, dirty Windows on arrival. The tv didn't work, and behind it was full of dust, the washing machine smelt damp and leaked. The lounger are beaten and tired and the pool has a lovely dark rim around the water line? I have plenty of pictures. So that was on the Sunday. I didn't want to create a fuss so we decided to get some cleaning materials and I'd do the basics like toilets, bathrooms and kitchens myself. We did however ask the owner to sort our the tv. THEN Monday came and at 9am we heard the most horrendous drilling and banging, so I went to have a look. To the back.of the property and to the right.....I peered over next door to find just what looked like a building site.......something we hadn't been told of at all. This continued ALL day, EVERYDAY. So that Monday I sent the owners an email through the email address that they had always responded That detailed I was unhappy about the state of the place on arrival and why we hadn't been told that there were building works next door. He arrived at about 7pm to fix the tv, with an engineer, but nothing was stated about anything else to my husband. So the following day, I 're sent the email again and then rang, and rang and rang. I eventually got a returned call where I told Gary that I was unhappy about the issues above. First off, he tried to tell me he knew nothing about the building work (even though the breeze blocks are attached to his villa and the work is easy to see with out looking over). eventually he did confirm he knew of the work, but wasn't aware it was happening during April????? He to the villa at 10am so he could here the noise for himself. He turned up and confirmed he'd had the email and witness the building work and Said that he was sorry. He offered a cleaner, but we told him it was too late 3-days in and we didn't want to have to leave so someone could come in and deep clean. He offered to move us to another property, which I looked at the reviews of and those reviews were just as poor as the one I am writing. So we declined. What should have happen is we should have had an up to standard property to enter which was spotless and we SHOULD have been told before we booked of the building work, that way we could have looked at somewhere else that didn't have the noise we had to put up with.

  • Review Submitted: Apr 23, 2017
  • Date of Stay: Apr 2017
  • Source: Owners Direct, from HomeAway
Owner's Response: Dear Guest, I am disapointed that you feel the need to embellish the truth Upon your arrival on the saturday night i took your husband and daughter to the supermarket and when we returned,you said the t.v was working and you had played with it and it had gone off.As it was over the easter holidays came as soon as possibe on the monday to repair it charging us 50 euros even though you were responsable for the breakdown.On the Sunday morning i arrived for the 2nd time to take you to liddle shopping and you never mentioned anything about the state of the villa and you said everything was fine.If you have said there was a problem we would of sent a cleaner in to rectify it.We did offer to move you to an allternative villa which you declined. You said were bad reviews but we disagree,maybe you were looking at a different villa.We were informed by the builders next door that they would not be working for 28 days due to the concrete having to cure and it wouldnt affect you so this is why we didnt inform you.There is a hairdryer in the villa which you used on the day of departure.As a good will gesture we allowed you to stay an extra day which wouldof cost 240 euros and we waved the fee. Yours sincerly
Did you find this review helpful?
0 0
5

Lovely spacious villa, with private pool.

  • 5 of 5

Lovely spacious villa with its own private heated pool. We were a family of 9, Inc two young children and a baby. Kids couldn't wait to jump in every morning. Despite being a large family we did not feel on top of each other. Three bathrooms, with the layout providing privacy, cot and two high chairs provided too which was a bonus. Gary was a great help, organising our transfers to and from the airport. The area itself has countless bars and restaurants only a short walk away, and a walk to the sea front about 15 mins, or 3 euros in a cab. Definitely a safe friendly area for families, would def return or recommend to friends. Thank you Gary and Tracy.

  • Review Submitted: May 25, 2016
  • Date of Stay: May 2016
  • Source: Owners Direct, from HomeAway
Did you find this review helpful?
3 0
5

Lovely spacious villa, with private pool.

  • 5 of 5

Lovely secluded 4 bedroom villa with your own heated pool. 9 of us stayed here, including 2 young children and 8 month baby, 2 high chairs and cot available for us to use. Children especially loved the pool and couldn't wait to jump in first thing every morning. The villa is so spacious, with the benefit of three bathrooms, showers never run out of hot water. We only used the complex pool once, and even had that to ourselves, so lovely and clean and well kept. Gary arranged our transfer to and from the airport, and took us for grocery supplies too. Thank you Gary, we all had a great time and will certainly recommend you. We found this area great for families, we felt safe at night times when walking back with the children, would certainly return.

  • Review Submitted: May 25, 2016
  • Date of Stay: May 2016
  • Source: Owners Direct, from HomeAway
Owner's Response: Thankyou for taking the time to let us have your feed back,and also the cleaners appreciated you leaving the Villa in a clean condition when you left.Thankyou
Did you find this review helpful?
0 0

Location

Nearest Airport
20 Kilometres
Las Palmas
Nearest Golf
1 Kilometres
Maspalomas
Car: not necessary

Coast/Beach:

The beach is 15 minutes walk away where you will find a long stretch of beautiful sand.

Travel:

The nearest airport is Las Palmas and you are about 15-20 minutes drive away, we can provide transfers for you or send you the directions.

Distances:

2-3 minutes walk from the Yumbo Centre with all its bars and restaurants, money exchange. Playa Del Ingles Beach is 15 minutes walk away. So much to do in Playa Del Ingles, Maspalomas and Meloneras and you are a few minutes away by car from each resort.

Photos

Prices & Availability

Prices for this holiday villa in Campo Internacional, Maspalomas & surrounding

Rental Basis:
per property
Manager accepts payment in:
GBP
Convert Currency
Rental Period Minimum Price Additional Nights Weekend Night Weekly Monthly Event Price
 
10
21 Jul 2017 - 1 Dec 2017
3 night minimum stay
£596
for 3 nights
£1,390
 
 
11
2 Dec 2017 - 19 Dec 2017
3 night minimum stay
£596
for 3 nights
£1,390
 
 
12
20 Dec 2017 - 3 Jan 2018
14 night minimum stay
£3,980
for 14 nights
£1,990
 
 
12
4 Jan 2018 - 7 May 2018
3 night minimum stay
£596
for 3 nights
£1,390
 
 
13
8 May 2018 - 14 May 2018
6 night minimum stay
£1,449
for 6 nights
£1,690
 
 
14
15 May 2018 - 1 Dec 2018
3 night minimum stay
£596
for 3 nights
£1,390
 
 
My Standard Rate
7 night minimum stay
£1,390
for 7 nights
£1,390
 

Additional pricing information

Fees No additional mandatory fees

Booking Notes:
We normally ask for 25% deposit on booking. 50% of the balance 8 weeks before the arrival date and 50% of balance on arrival at the villa.
Changeover Day:
Changeover days are on Mondays, check in time for the villa is 4pm many early arrivals are more than welcome to leave cases whilst cleaner carries on cleaning, check out time from villa is 10am and we can help find somewhere for you stay on your last day.

Notes on prices:
Price is based on 8 persons in UK pounds sharing.
For the extra persons the charge would be £50 per person per week.

Manager's Cancellation Policy

  • Cancelled bookings will not receive a refund.
Enquire Now
Available
Unavailable