OwnersDirect uses cookies to improve your site experience. Learn more. By continuing, you consent to our use of cookies.
OwnersDirect uses cookies to improve your site experience. Learn more. By continuing, you consent to our use of cookies.
Verified Review icon check navigate-up navigate-left navigate-right expand mail svg-lightning svg-24hr svg-house svg-sleeps svg-bedrooms svg-bathrooms svg-stay svg-toilet calendar svg-report-flag pet-dog svg-multiunit Default Owner Icon heart-filled Family icon
Book Online or call HomeAway Booking Assistance +44 (0) 800 917 5992
Book Online or call HomeAway Booking Assistance +44 (0) 800 917 5992

Modern, Attractive Family Villa with Own Pool

People7
Bedrooms 3
Bathrooms3
Property type villa
Minimum Stay 5 nights
Popular Features
  • Barbecue
  • Washing Machine
  • Private Pool
  • Air Conditioning
  • Internet
  • Parking

Overview

About the property

Villa in Costa Papagayo,Playa Blanca, Lanzarote - Peaceful Residential Location, 10 - 15 Mins Walk to the Beach and Town Centre

Sonido Del Mar is a modern, attractive villa offering a host of facilities to delight the whole family. This private villa sits on a 700sq.m plot, with a large totally enclosed paved area to the front, which is very suitable for children. The large 9 x 4m pool is complemented by a large terrace and 6 sunbeds. To the side of the villa there is a very well equipped, covered barbecue area. An added feature outside is a wet room accessible from outside only facilitating hot/cold post-swim showering and toileting before entering the villa. Inside facilities include a super modern well equipped kitchen, TV with DVD system, and a selection of DVDs. Several books and board games are also available.There is a very secure high entrance gate which makes the villa very safe for young children. The centre of Playa Blanca and beautiful Dorada Beach is approximately 10-15 minutes walk away.


Owner
Norah-Anne Bell
Member since: 2008
Premier Partner

This partner has demonstrated and is committed to fast response times, the best rates, and a great guest experience.

Speaks English
Calendar last updated:
22 April, 2018

Guestbook comments from the owner

Hi Norah-Anne, We had a fantastic stay in Lanzarote, your villa is lovely it was definately a home from home. Next time we come to Lanzarote we would not hesitate to book your villa again. The villa was spotless when we got there and we had everything that we needed. Thank you for letting us rent your beautiful villa. We will let you know next time we go to Lanzarote!! Kind regards - Debbi & Darren, Wolverhampton.



Hi Norah Anne, Yes, we had a wonderful holiday at your villa. It was spotless when we arrived. The pool and its surrounds were lovely and it was very peaceful throughout. Thanks again for everything - will certainly recommend your beautiful villa to family and friends. Kind regards - Paula, David & Family, Co. Meath

“Lovely Villa in a quiet cul-de-sac within easy walking distance of Playa Dorado and the shops. Superb patio space leading to a large attractive pool with Jacuzzi feature.

Well appointed Villa with enough space to fully relax in comfort.” Ron, Saline
Mar 2008
  • 1 of 1

Facilities

Accommodation and facilities for this holiday villa in Playa Blanca in Lanzarote

Property Type:
  • villa
Meals:
  • Self-catering
House Rules:
  • Check-in: 15:00
  • /
  • Check-out: 10:00
  • Max. occupancy: 7
  • Children welcome
  • Parties/events not allowed ...
  • Pets not allowed
  • Non smoking only ...
General:
  • Air Conditioning
  • Hair Dryer
  • Internet ...
  • Iron & Board
  • Linens Provided
  • Living Room ...
  • Parking
  • Towels Provided
  • Washing Machine
Kitchen:
  • Dishes & Utensils
  • Dishwasher
  • Freezer
  • Kitchen ...
  • Microwave
  • Oven
  • Refrigerator
  • Hob
  • Toaster
Dining:
  • Dining Area
Bathrooms:
  • 3 Bathrooms
  • Bathroom 1 - Toilet , Bath (no shower) , Shower Enclosure
    Shower room 1 - Shower Enclosure
    Shower room 2 - Shower Enclosure
  • En-suite to bedroom 1 with twin wash basins, bath/shower over and wc. Centrally located shower room with shower, wash basin and wc. Outside shower room with shower, washbasin and wc.
Bedrooms:
  • 3 Bedrooms, Sleeps 7
  • Bedroom 1 - 1 Double Bed
    Bedroom 2 - 2 Single Bed , 1 Cot
    Bedroom 3 - 2 Single Bed , 1 Sofa bed/Futon
  • Description of sleeping capacity: Sleeps up to 7 (3 Bedrooms) Notes on bedrooms: Bedroom 1 with double bed and en-suite. Bedroom 2 with twin beds. Bedroom 3 - attractively divided by wooden steps to a single bedroom upstairs with panoramic views over Playa Blanca leaving a bed settee and storage on the floor below - a child's dream.
Entertainment:
  • Books
  • DVD Player
  • Games
  • Television
Outside:
  • Terrace
  • Garden
  • Barbecue
Suitability:
  • suitable for elderly or infirm
Pool / Spa:
  • Heated Pool
  • Private Pool
Notes:
Notes on accommodation: A very modern, comfortable and private villa. Spacious outside paved areas and pool with broad entry steps are especially ideal for children as is the child's dream bedroom which is attractively divided by wooden steps to a single bedroom upstairs with panoramic views over Playa Blanca leaving a bed settee and storage on the floor below. Outside: To the side of the villa there is a covered barbecue area. In addition to the built-in barbecue there is a separate hob and sink and a wooden table with seating for 8 completes the alfresco dining. Private, large 9m x 4m pool is complemented by a large terrace. There is a pool cover to keep the water warm at night and a pool heater, which can be used during the winter months if requested. Utility Room: Washing machine, and clothes line available in the outside covered area. Cleaning / Towels / Linen / Maid service: All bedlinen and towels including beach towels are supplied. Linen is changed and villa cleaned on a weekly basis.

Reviews

Excellent! 4.3/5 -
(6 traveller reviews)

50% Complete
33% Complete
16% Complete
0% Complete
0% Complete
Modern, Attractive Family Villa with Own Pool
average rating of 4.3333335 based on 7 reviews
5

Fantastic accommodation, great owner and management company

  • 5 of 5

The accommodation is great and well-kept. There was plenty of room for us and the pool is a real highlight.

We visited in December between Christmas and New Year and because the pool is heated we were able to spend lots of time in it. If it hadn't of been heated I don't think we could have managed.

When we arrived I noticed a couple of bulbs that weren't working and sent a WhatsApp message to the management company. The next morning they arrived and replaced them. The kettle broke after a few days and was replaced the same afternoon. Things will break but when you're staying for a week it's really important for your enjoyment of your stay if things are resolved quickly and easily - and they definitely were for us!

Little things like a full ice tray in the freezer, a couple of dishwasher tablets, a small roll of kitchen roll, charcoal and matches for the BBQ etc make a big difference too.

The accommodation was very clean, the sunbeds were as-new and all the furniture was in fully working order. We spent most evenings enjoying a glass of wine overlooking the pool area whilst the kids slept soundly. The bedroom with the "loft ladder" and single bed was quickly ear-marked by our eldest who loved the magic of that room.

It's worth bringing your own dishwasher tablets, washing-up liquid, soap, coffee and tea with you - particularly for a short stay when "buying new" would be a waste. There's a cafetiere if you like fresh coffee! A citronella candle is worth it too for the evenings. If you have children who like to watch a bit of TV before bed then there's a DVD player and a few DVDs. You can pull the front gate closed and the kids have got a large area to kick a ball or play in.

The accommodation is an easy walk down to the beach (maybe 15 minutes with kids/pushchairs) and 20-30 minutes to lots of restaurants overlooking the sea. There is a skatepark on the way to the beach if your kids have scooters/skateboards!

Getting a taxi back from the main playa blanca high-street as about 3-4 euros and there's a taxi rank where you stand in line. The queue moved quickly for us whenever we needed it. We tried to book a taxi to collect us from the accommodation and couldn't get through but as we were leaving I noticed a sign in the taxi that seemed to mention an app - not sure on this though!

All in all, a fantastic break and a great place for our young family to stay. I wouldn't hesitate to recommend it. Thank you to Norah, Stacy and Adam for their help.

  • Review Submitted: 16-Jan-2018
  • Date of Stay: December 2017
  • Source: Owners Direct, from HomeAway
Owner's Response: Thank you so much for your review which was very much appreciated and very informative for others to read. Thank you also for your understanding. You may know that we ourselves had been out just before you and all was working. I am so pleased that you had a great holiday. Kind Regards Norah-Anne
Did you find this review helpful?
4 0
5

Fab pool, well equipped villa, relaxing holiday!

  • 5 of 5

We stayed here with our young kids in March 2018. An excellent villa, we had a brilliant stay. Very well equipped - plenty of things to make the stay so comfortable such as kitchen utensils, plenty of towels (including ones for the pool/beach), pool toys, DVDs, few board games, BBQ tools.

The pool was fantastic - a good size and nicely heated. On a still day we spent ages in the pool, it was warm enough for the baby; although on a windy day the air chill made it harder to spend much time in there with younger kids. Unfortunately the jacuzzi spouts were out of action - double check this with the owner as we were told it would not be fixed for some time. That being said, Norah-Anne and Stacey were excellent in answering our queries very quickly. A broken washing machine was checked and replaced pronto.

Bedrooms were fine with plenty of wardrobe space. Good bathrooms and nice hot showers. Just to note the bedroom with mezzanine level in had a glass patio style door. This was no problem for our 3 year old, but might be more problematic for those needing more privacy. We didn’t need to use the mezzanine level, and the stairs were quite steep so probably not suitable for younger kids. A great space for older kids though, a lot of fun.

The villa is an easy 20 min stroll to the seafront and main strip - lots of restaurants. Dorado Beach was also about a 20/30 min walk. 4 euros for a Taxi back, even with pushchair and sandy feet. Also walkable to Rubicon Marina. We found a couple of nice playground areas at the main strip which were well maintained. We didn’t hire a car and just stayed in the local area, but there was ample parking and decent roads near by so would have been easy with your own vehicle.

Overall, we loved our stay here. Very relaxing, excellent facilities, helpful team, great pool.

  • Review Submitted: 11-Apr-2018
  • Date of Stay: March 2018
  • Source: HomeAway
Owner's Response: Hello Claire Thankyou so much for the taking the time to give such an informative review. We are delighted that you had such a great holiday. Kind Regards Norah-Anne
Did you find this review helpful?
0 0
Stourton
4

Spacious Villa

  • 4 of 5

The villa had fabulous outdoor space with designated areas for dining, sunbathing and relaxing in privacy. The inside of the villa was equally spacious, well equipped and very clean and tidy.

We had a very enjoyable stay.

  • Review Submitted: 02-Mar-2018
  • Date of Stay: February 2018
  • Source: Owners Direct, from HomeAway
Owner's Response: Hello Janice Thankyou so much for your review . I am delighted that you had a great holiday. Kind Regards Norah-Anne
Did you find this review helpful?
0 0
3

Nice place but needs some TLC

  • 3 of 5

Nice property in a great location.

We had some issues : electrics kept going off which led to the water going off.

One of the toilets stopped working (this could happen to anyone and only happened on the last night).

Pool towels are pretty threadbare and could do with replacing.

Bathroom towels are small.

It would have been nice to have a welcome pack (tea.coffee, milk etc).

Management company are great (Stacy).

  • Review Submitted: 20-Feb-2018
  • Date of Stay: February 2018
  • Source: Owners Direct, from HomeAway
Owner's Response: Hi Val I am so sorry that you did not have a wonderful holiday in our villa and that it did not meet your expectations. As I have already discussed privately with you , there were unavoidable problems which were completely outside our control ( eventhough we did reimburse you personally) and they are now being dealt with but I do apologise again that this disturbed your holiday. I have also previously let you know that some pool towels are in the process of being replaced. If I had known that you would have liked a Welcome Pack we would have been only too delighted to sort this out for you. Kind regards Norah-Anne
Did you find this review helpful?
0 0
Wales
4

Secluded and private

  • 4 of 5

We went for a relaxing week in the sun and this is what we got. After doing a shop on the way to the villa we had no need to leave all week, it was bliss, for us being able to hibernate in the villa with no intrusion or noise made our week, everything you need to cook was there, the pool and sunbathing area was spacious, there are restaurants near by if this is what you want. Both Norah the owner and Stacey from the management team team couldn't have been more helpful, thank you both

  • Review Submitted: 29-Sep-2017
  • Date of Stay: September 2017
  • Source: Owners Direct, from HomeAway
Owner's Response: Dear Sara Thankyou so much for your review. I am so pleased that you had a relaxing holiday. Happy to help anytime. Kind Regards Norah-Anne
Did you find this review helpful?
1 0
Basildon Essex
5

Beautiful property and pool was the icing on the cake

  • 5 of 5

The villa was clean and the perfect retreat from the daily grind . The owner was very quick to answer emails .we had no problems for the 11 days we were there and the lovely large pool with jacuzzi was the icing on the cake . We had a lovely stay and would definatly seek out this spacious villa next time we visit and will definatly recommend to friends and family . The outside shower room was a lovely touch and the bbq area was huge and stunning . Thank you Norah for a lovely stay :-)

  • Review Submitted: 06-Jul-2017
  • Date of Stay: June 2017
  • Source: Owners Direct, from HomeAway
Owner's Response: Donna thankyou so much for your lovely review. We are so happy that the three of you had a relaxing break and enjoyed our villa and pool so much. Right from the word go you were the ideal guest. The booking was actually agreed so quickly through the 'Book Now' button I think on the website, that I was worried something would go wrong but am so happy that you had an enjoyable time here- we love it though I know some can think we may be a bit biased! Stacy from our management company also said you were the perfect guests leaving the villa spotless! Would be delighted to welcome you to our home anytime in the future. Thankyou Norah-Anne
Did you find this review helpful?
5 0

Location

Coast/Beach:

Beautiful Dorada beach is only a 10-15 minute walk away. Other beautiful beaches in the area include Playa Flamingo and the Papagayo beaches which would be a few minutes drive.

Travel:

30 - 40 minutes drive to Arrecife Airport. 5 minutes drive to Playa Blanca port where the Ferry will take you to the neighbouring island of Feuraventura. Car hire not essential.

Distances:

5 minute drive to the impressive Marina Rubicon with its mix of designer shops and restaurants, ten-pin bowling and crazy golf.

Further Details:

10-15 minute walk to nearest beach, shops, bars and restaurants. 2-3 minute walk to nearest supermarket for basic provisions.

Photos

Prices & Availability

Prices for this holiday villa in Playa Blanca, Lanzarote

Rental Basis:
per property
Owner accepts payment in:
GBP
Convert Currency
Rental Period Minimum Price Additional Nights Weekend Night Weekly Monthly Event Price
 
July & August 2018
1 Jul 2018 - 31 Aug 2018
5 night minimum stay
£643
for 5 nights
£900
 
Notes: Rates are based on 4 guests; add £10 per night, per additional guest
 
Hallowe'en
19 Oct 2018 - 9 Nov 2018
5 night minimum stay
£607
for 5 nights
£850
 
Notes: Rates are based on 4 guests; add £10 per night, per additional guest
 
Christmas, New Year
21 Dec 2018 - 4 Jan 2019
5 night minimum stay
£679
for 5 nights
£950
 
Notes: Rates are based on 4 guests; add £10 per night, per additional guest
 
Easter 2019
12 Apr 2019 - 26 Apr 2019
5 night minimum stay
£680
for 5 nights
From
£136
£950
 
Notes: Rates are based on 4 guests; add £10 per night, per additional guest
 
July & August 2019
1 Jul 2019 - 31 Aug 2019
5 night minimum stay
£643
for 5 nights
£900
 
Notes: Rates are based on 4 guests; add £10 per night, per additional guest
 
My Standard Rate
5 night minimum stay
£500
for 5 nights
£700
 
Notes: Rates are based on 4 guests; add £10 per night, per additional guest

Additional pricing information

Fees No additional mandatory fees
Refundable Damage Deposit £150

Booking Notes:
£250 to be paid when booking and remaining balance and a totally refundable damage deposit of £150 to be paid at least 8 weeks before rental date.

Changeover Day:
Preferred changeover day is Thursday but we will try to be flexible.

Notes on prices:
Prices are for the property per week in UK pounds.
Prices are based on up to 4 people sharing. £10 per person extra per night (up to 7 people in total)

Owner's Cancellation Policy

  • 50% refund for cancellations more than 14 days before check-in date.
  • 100% refund for cancellations more than 30 days before check-in date.
  • Service Fee fully refunded on cancellations that qualify for 100% refund.
Ask Owner a Question
Available
Unavailable